Budowa łącznika na finiszu. Kiedy pojedziemy nową trasą?
Nowy most na Dunajcu ma ponad 800 metrów długości, co czyni go jednym z najdłuższych w kraju. Realizacja tej inwestycji była możliwa dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w wysokości ponad 144 mln zł. Dzięki przeprawie przedsiębiorcy będą teraz chętniej inwestować w Tarnowie i okolicach – mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.
Most w Wierzchosławicach posiada też najdłuższe przęsło mierzące aż 185 metrów i pozwoli kierowcom szybko dostać się z autostrady A4 do Tarnowa i okolic. Dzisiaj przeprowadzono testy obciążeniowe statyczne i dynamiczne mostu przy udziale ciężarówek ważących 400 ton i specjalnych czujników, które mierzą każde drgnięcie.
Most powstał w sąsiedztwie oddanej do użytku w ubiegłym roku przeprawy w Ostrowie i ma połączyć zachodnią część Tarnowa z węzłem autostradowym Tarnów-Mościce. Pozwoli to ominąć wąskie drogi biegnące między domami w Ostrowie. Prace przy przeprawie zmierzają ku końcowi, a kierowcy będą mogli korzystać z nowej przeprawy już pod koniec roku.
Całkowita wartość tej inwestycji to blisko 167 mln, z czego ponad 144 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. Część środków pochodzi też z dotacji celowej udzielonej przez: Miasto Tarnów – 6 mln zł, Powiat Tarnowski – 1 mln zł i Gminę Wierzchosławice – 100 tys zł.
Termin zakończenia inwestycji jest planowany na 30 listopada 2023 roku.
za: muw