Kampania społeczna, czy wyborcza?
Urząd Miasta Tarnowa umieszcza swoje banery informacyjne w wiatach przystankowych. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że banery te informują, iż ” Ponad 1900 nowych miejsc pracy powstało w Tarnowie w latach 2015-2017″. Nasi Czytelnicy zastanawiają się, czy to normalne, aby takie informacje umieszczać w wiatach autobusowych?
– Czy nie lepiej wykorzystać to miejsce do przekazania mieszkańcom ważniejszych informacji np, związanych z profilaktyką, informacji o darmowych badaniach abo o wydarzeniach kulturalnych – zwraca uwagę jeden z naszych Czytelników, który zbulwersowany działaniami magistratu skontaktował się z naszą redakcją widząc taki plakat na przystanku obok Lidla na ulicy Lwowskiej.
– Takie banery, ich przygotowanie, zaklejanie zapewne sporo kosztują. To wszystko idzie z naszych podatków. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że ta informacja była już podawana i w dalszym ciągu jest na głównej stronie miasta Tarnów.pl oraz w miejskim miesięczniku. Czy potrzebne jest dublowanie i wydawanie sporych pieniędzy na taką reklamę, która mieszkańcom nie jest szczególnie potrzebna? – zastanawia się nasz Czytelnik.
Tarnowski magistrat wyjaśnia, że plakaty, informujące o liczbie miejsc pracy, umieszczone były na sześciu wiatach przystankowych.
-Informacja o miejscach pracy była częścią kampanii #tarnówsięzmienia i pojawiła się w różnych jej odsłonach. Wiaty przystankowe wykorzystujemy do eksponowania bardzo urozmaiconych treści, użytecznych dla mieszkańców. Są wśród nich informacje o wydarzeniach kulturalnych – ostatnio o wystawie Martyny Czech w BWA i festiwalu Jazz Contest, pojawia się kampania informacyjno – promocyjna Budżetu Obywatelskiego, a latem informacja o wakacyjnych atrakcjach i imprezach, takich jak „Tarnów na Lato” i „Dzień Babiego Lata”. Za pośrednictwem tych plakatów informowaliśmy również o konsultacjach społecznych w sprawie zmiany granic miasta, prezentowaliśmy program uroczystości patriotycznych „Pierwsze Niepodległe” i zapraszaliśmy do udziału w konkursie „Tarnów pełen blasku”. Na plakatach pojawiały się też informacje o ulgach podatkowych dla przedsiębiorców i życzenia świąteczne dla mieszkańców. Wkrótce będziemy informować o kolejnej edycji Tarnowskiej Nagrody Filmowej oraz o kolejnym Budżecie Obywatelskim. – tłumaczy Daniela Motak, rzecznik prezydenta.