Którędy na Warszawę? CPK prezentuje warianty przebiegu nowej trasy kolejowej
Wczoraj spółka Centralny Port Komunikacyjny przedstawiła konkretne warianty przebiegu linii kolejowej Tarnów-Busko-Zdrój i dalej na północ. Warianty planowanej trasy kolejowej z Tarnowa na północ przedstawił Marek Mosio – przewodniczący Rady Gminy Gręboszów.
Pierwszy wariant pomarańczowy wpada w granicę gminy Gręboszów za Żelichowem od strony Siedliszowic, dalej między Gręboszowem a Wolą Żelichowską, później Wolą Gręboszowską i jungowskimi polami w Borusowej przechodzi na drugą stronę Wisły.
Drugi niebieski wariant zaczyna swój bieg w gminie Gręboszów od Zapasternicza między granicą z gminą Olesno a kanałem Zyblikiewicza, dalej Wola Żelichowska, Hubenice, za zabudowaniami w Kozłowie i do Borusowej, gdzie przeprawa na drugą stronę byłaby w tym samym miejscu co budowany obecnie most.
Pozostałe dwie wersje zakładają przebieg nowej linii kolejowej przez gminę Olesno i Bolesław z przeprawą oraz druga wersja – przez Dąbrowę Tarnowską i w tym samym miejscu most, co poprzedni wariant, czyli w gminie Bolesław.
Warto zwrócić uwagę, że żaden wariant nie przewiduje trasy biegnącej przez Szczucin. Dwie proponowane trasy przebiegają przez Żabno (wariant przez Dąbrowę Tarnowską omija Żabno). Co ciekawe, w dwóch przypadkach warianty zakładają częściowe wykorzystanie starego szlaku kolejowego, który łączył Tarnów ze Szczucinem.