30 kwietnia 2024
Aktualności

Tarnów: Koniec ze szpetnymi reklamami?

Projekt uchwały „krajobrazowej”, która ma wprowadzić zasady, porządkujące umieszczanie reklam w przestrzeni miejskiej, został wyłożony do publicznego wglądu. Z jego treścią można się zapoznawać do 26 czerwca w siedzibie Urzędu Miasta Tarnowa przy ulicy Mickiewicza 6, a uwagi mieszkańców będą przyjmowane do 10 lipca.

Projekt wprowadza w mieście sześć stref, w których określono rygorystyczne zasady umieszczania reklam i szyldów. Taką możliwość dała samorządom uchwalona w 2015 roku w sejmie ustawa krajobrazowa. Zgodnie z tarnowskim projektem uchwały, miasto zostało podzielona na 6 stref. Przykładowo: strefa A to rynek, gdzie uchwała dopuszcza tylko umieszczanie szyldów, parasole ogródków kawiarnianych muszą być w kolorze białym i ecru. Każdy lokal może mieć tylko jeden stojak z menu, wykonany z metalu, drewna, szkła lub kamienia naturalnego, a a ich wysokość nie może przekraczać 1,25 metra. Strefa B, w której obowiązują podobne zasady, obejmuje ulicę Żydowską. W pozostałych czterech strefach zasady są mniej rygorystyczne, niemniej dokładnie określają warunki sytuowania szyldów i reklam, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów, z jakich mogą być wykonane. Jest też nakaz stosowania kolorystyki komponującej się z budynkiem i otoczeniem. Projekt uchwały przewiduje również zakaz umieszczania reklam na budynkach zabytkowych i ogrodzeniach, nie będzie można także stosować oświetlenia migającego lub pulsacyjnego. Bilbordy będą mogły być umieszczane wyłącznie w strefie F, a ich powierzchnia nie będzie mogła przekraczać 12 metrów kwadratowych.

Projekt uchwały jest wyłożony do publicznego wglądu w Wydziale Infrastruktury Miejskiej przy ulicy Mickiewicza 6, w pokoju 213, w godzinach od 7.30 do 15.30. Uwagi mieszkańców będą przyjmowane do 10 lipca. Można je składać na piśmie na adres wydziału lub przysyłać mailem: krajobraz@umt.tarnow.pl. Powinny zawierać imię i nazwisko albo nazwę jednostki organizacyjnej oraz adres nieruchomości której dotyczy uwaga.

4 komentarze do “Tarnów: Koniec ze szpetnymi reklamami?

  • Bardzo dobrze jestem z a najlepiej jeszcze by było żeby na wina że zrobili parking a na Burku zrobili Plac zielony i parking placu handlowym plac handlowy przeniesienie dzień bliżej dużych osiedli

    Odpowiedz
  • Czy naprawdę urzędnicy muszą ingerować w każdą dziedzinę życia? Jak mają za dużo czasu to może trzeba kilku zwolnić?

    Odpowiedz
  • To ma być demokracja. To już podchodzi pod totalitaryzm. Reklamy w kolorze elewacji tak żeby nie było ich widać chyba. Hahaha. Paranoja jakaś. Chyba coś im się w głowach poprzestawiało. Ciekawe kto za to zapłaci. Jak się nie dostosuje aż to kara. Szukają pieniędzy znowu

    Odpowiedz
  • Wreszcie! Słuszna incjatywa. Szkoda, ze potrzebne było aż 30 lat, aby dojrzeć do niej. Osoby świadome urbanistycznie doskonale rozumieją jak uporządkowana przestrzeń miejska podnosi komfort przebywania w harmonijnym otoczeniu. Zarówno dla mieszkańców jak i turystów. Wystarczy czerpać z natury i dobrych wzorców innych miast. W dobie np. pinezek, mediów społecznościowych i reklam kierunkowanych lokalizacją odbiorcy wywieszanie krzykliwych plandek zakrywających domy, płoty i drogi jest wyrazem co najmniej braku pomysłu na marketing dedykowany i często ma efekt odwrotny od zamierzonego.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.