12 maja 2024
Aktualności

TARNÓW: Pierwszy etap remontu Lwowskiej już za nami

Wyremontowana jezdnia, większe rondo, ulepszone skrzyżowanie przy Małopolskim Ośrodku Ruchu Drogowego, więcej miejsc do parkowania, nowa pętla autobusowa i zatoki, wygodniejsze chodniki oraz lepszy wjazd do szpitala. Między innymi w taki sposób można podsumować pierwszy etap remontu ulicy Lwowskiej, który już za nami.

Najpoważniejszym zadaniem zrealizowanym w I etapie była przebudowa ronda Zesłańców Sybiru, które zostało powiększone oraz przesunięte w kierunku północno-wschodnim. Dodatkowo zyskało drugi pas i ma pięć zjazdów. Ważną częścią remontu było także zbudowanie przepustu na potoku Młochlebówka, który pozwala na optymalną kontrolę przepływu wody.

Przybyły także dwa nowe parkingi, które łącznie pomieszczą około 170 samochodów, powstały wygodne chodniki i ścieżki rowerowe, wyremontowano także pętle autobusową oraz kilka skrzyżowań.

– Jest to inwestycja potrzebna i oczekiwana przez mieszkańców. Cieszę się, że poprzednia Rada Miejska podjęła decyzję o remoncie ulicy Lwowskiej, a my – radni obecnej kadencji, pomogliśmy ułatwić i przyspieszyć jego realizację – dodaje Sebastian Stepek, radny miejski.

Pierwszy etap modernizacji w istotny sposób polepszył płynność ruchu, poprawił bezpieczeństwo oraz zwiększył przepustowość – m.in. dzięki przebudowie ronda oraz poszerzeniu drogi do dwóch jezdni.

 Przy podejmowaniu decyzji o rozpoczęciu tej inwestycji chodziło nam o bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego. W pierwszym etapie zmodernizowaliśmy odcinek o długości blisko 1 km, teraz czas na kolejne odcinki. Jesteśmy na etapie przygotowywania tych inwestycji – dodaje Artur Michałek, dyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie.

Drugi etap remontu obejmie rozbudowę ulicy Lwowskiej od Szpitala Wojewódzkiego im. św. Łukasza do granicy miasta, gdzie rozbudowane będzie skrzyżowanie z ulicą Karpacką. Pojawić się mają także wyspy na drodze, które będą „kanalizowały” ruch. Trzeci etap to m.in. skomplikowane przedsięwzięcie, jakim jest remont odcinka od potoku Małochlebówka do wiaduktu. Pod wiaduktem będą cztery pasy ruchu, natomiast chodniki dla pieszych oraz ścieżka rowerowa zostaną poprowadzone specjalną podwieszaną kładką nad Wątokiem. Etap drugi uzyskał już zgodę na realizację inwestycji, gotowy jest też wniosek o taką zgodę dla etapu trzeciego.

Koszt pierwszego etapu inwestycji wyniósł ponad 38 milionów złotych (w tym ok. 10 mln zł wydatkowano na wykupy gruntów i stojących na nich nieruchomości), z czego 14,5 miliona to kwota dofinansowania z Unii Europejskiej zaś reszta pochodzi z budżetu miasta (ponad 21 milionów) oraz rezerwy budżetu państwa (prawie 3 miliony zł).

Warto zaznaczyć, że ulica Lwowska jest ciągiem Drogi Krajowej nr 73, a około 20 proc. ruchu to pojazdy ciężkie. Jest jedną z najważniejszych arterii miasta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.