Dodatkowe pociągi do Krakowa i Dębicy
Pomimo rosnących kosztów, w szczególności elektrycznej energii trakcyjnej, samorząd wojewódzki, jako jeden z głównych priorytetów przyjął rozwój publicznego transportu zbiorowego.
Pierwszy raz w historii Województwo Małopolskie uruchamia tak wiele nowych połączeń. Dzięki modernizacji linii i oddaniu do użytku nowych przystanków swobodniej będą mogli się przemieszczać mieszkańcy m.in. Krakowa, Tarnowa, Nowego Sącza, Wolbromia, Miechowa, Olkusza czy Wadowic. Połączenia te skomunikują części naszego regionu, które dotychczas miały ograniczone lub utrudnione możliwości korzystania z kolei. Natomiast w sezonie zimowym wprowadzamy pociągi do Zakopanego, Krynicy Zdroju oraz z Muszyny do Popradu – mówi marszałek Witold Kozłowski.
Województwo Małopolskie kolejny rok z rzędu zwiększa pracę eksploatacyjną w transporcie kolejowym. W rocznym rozkładzie jazdy 2022/2023, który wchodzi w życie już 11 grudnia, będzie to ponad 8 mln pociągokilometrów.
Dodatkowy pociąg do Krakowa i Dębicy
Dodatkowe kursy pojawią się na linii SKA3. Zaplanowany będzie nowy pociąg z Tarnowa do Krakowa wyjeżdżający o godzinie 16.53. Poprawi się również dojazd i powrót z zakładów pracy zlokalizowanych w rejonie stacji Kraków Nowa Huta. Uruchomione zostaną dwie popołudniowe pary pociągów dostosowane godzinowo do zmian w zakładach pracy. Część kursów pojedzie w relacji bezpośredniej do Tarnowa, część będzie miała zapewnione skomunikowania w Krakowie Głównym. Natomiast jedna para pociągów w godzinach popołudniowych przybędzie między Tarnowem a Dębicą.