ZPS opracował Poradnik Pacjenta dotyczący koronawirusa
Czym jest koronawirus? Co zrobić jeżeli zauważymy u siebie niepokojące objawy? Jakie dolegliwości mogą świadczyć o koronawirusie? Jak działają teraz poradnie diagnostyczne i jak wyglądają konsultacje lekarskie? Z myślą o pacjentach Zespół Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie opracował specjalny Poradnik, który pomoże odnaleźć się w nowej – mamy nadzieję, że chwilowej- rzeczywistości.
W Poradniku są także numery telefonów do specjalistów z ZPS, którzy udzielają teleporad medycznych oraz informacje na temat nowych zasad funkcjonowania przychodni w związku z wprowadzonymi restrykcjami.
– Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja z jaką przyszło nam się zmierzyć, u wielu osób budzi niepokój. Dlatego opracowaliśmy specjalny poradnik, który pomoże naszym pacjentom odnaleźć się w tej nowej – mamy nadzieję, że chwilowej- rzeczywistości. Zawiera on najbardziej aktualne informacje pomagające pacjentom poruszać się w systemie opieki zdrowotnej. Pragnę podkreślić, że nasi specjaliści cały czas są do dyspozycji pacjentów, teraz trochę w innej formie, bo staramy się ograniczać bezpośrednie kontakty. Zachęcamy do korzystania z teleporad medycznych, numery telefonów są także w tym poradniku. Oczywiście jeżeli zachodzi taka potrzeba pacjent jest przyjmowany w przychodni przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa – mówi prezes ZPS, lekarz Jarosław Kolendo.
Wszyscy pacjenci wchodzący do przychodni zostają poddani wstępnej kwalifikacji polegającej na zebraniu wywiadu epidemiologicznego i pomiarze temperatury.
Warto pamiętać, że lekarz udzielający porady telefonicznej na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia pacjenta ma możliwość wystawienia skierowania, e-recepty czy też zwolnienia lekarskiego.
Poradnik Pacjenta można znaleźć na stronie internetowej zps.tarnow.pl
https://zps.tarnow.pl/wp-content/uploads/2020/03/poradnik-pacjenta-zps.pdf