29 kwietnia 2024
AktualnościFotoreportaże

20 lat rozwoju CenterMed

W sierpniu 1997 roku grupa 4 ambitnych młodych lekarzy zamarzyła o wielospecjalistycznym centrum diagnostyczno-leczniczym, nikt nie spodziewał się, że 20 lat później założona przez nich firma stanie się jedną z wiodących marek na rynku ochrony zdrowia w Polsce.
A wszystko zaczęło się w Tarnowie w zmodernizowanych na te potrzeby pomieszczeniach zlokalizowanych w centrum miasta przy Placu Sobieskiego. Dysponowano wtedy zaledwie dwoma gabinetami lekarskimi oraz pracownią RTG. Nie przeszkadzało to jednak w skutecznym świadczeniu usług z zakresu medycyny pracy oraz zdobywaniu coraz większej liczby zadowolonych pacjentów. Pozytywny odbiór oraz wprowadzenie Kas Chorych był impulsem do dalszych, odważnych działań.

W roku 1998 nastąpiło przekształcenie Spółki Cywilnej „CenterMed” w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka uzyskała także status Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Zrobiono kolejny krok na przód rozszerzając bazę lokalową i diagnostyczną oraz poprawiając warunki przyjmowania pacjentów. W styczniu 2000 roku została otwarta pediatria przy Placu Sobieskiego, a 1 stycznia w 2001 roku podpisano kontrakt na prowadzenie poradni w Specjalistycznym Centrum Medycznym przy ul. Słonecznej w Tarnowie.

Mając świadomości tego, że rozwój oparty jest na ludziach, w obliczu nowych wyzwań zaczęto stawiać na szkolenia, kursy oraz innowacje. Sukcesywnie pogłębiano wiedzę na każdym szczeblu struktury firmy z zakresu przepisów NFZ , sanitarno-epidemiologicznych, komputerów – Internetu oraz ogólnych i szczegółowych zagadnień związanych z organizacją nowoczesnej ochrony zdrowia.

O sukcesie CenterMed stanowił również fakt, że firma od samego początku doskonale rozumiała, tzw. społeczną odpowiedzialność biznesu. Bezpłatne udostępnienie sprzętu medycznego dla Tarnowskiego Hospicjum Domowego, darmowe badania, czy wsparcie dla różnych pro-zdrowotnych akcji to tylko niektóre inicjatywy, które od początku stanowiły o wartości firmy. Zaangażowanie procentowało, a Centermed z roku na rok, niczym kula śniegowa rósł w siłę i zdobywał coraz lepszą markę.

Czas pokazał, że obrana strategia była skuteczna. CenterMed to dziś duża, ogólnopolska sieć przychodni, zlokalizowanych: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Tarnowie, Kielcach, Katowicach i w kilku innych, mniejszych miastach.
Sprytna przychodnia czyli strategia #SmartCenterMed!
Do budowy marki przyczyniło się w decydującej mierze nieszablonowe podejście prezesa Andrzeja Witka, który starał się wyznaczyć nowy standard w opiece medycznej, tak daleki od realiów panujących w ówczesnych przychodniach. Każda placówka CenterMed miała stać się przyjazna pacjentowi i być na bieżąco ze światem, w którym na co dzień funkcjonują pacjenci. Takie myślenie zaprocentowało wdrożeniem szeregu procesowych i technologicznych innowacji, a następnie pierwszego w regionie medycznego Contact Center, co znacznie ułatwiło proces komunikacji i
rejestracji. Dzisiaj CenterMed wciąż stawia na inteligentne rozwiązania, o czym najlepiej świadczy nowa
strategia firmy #SmartCenterMed.

– Rynek zdrowia w Polsce jest dość specyficzny, a służba zdrowia niestety pozostawia wiele do
życzenia. Nie można jednak czekać z założonymi rękami. Trzeba wykazać się sprytem( być smart) !
Chcemy aby właśnie to pozytywne w znaczeniu słowo najlepiej definiowało naszą współpracę z
pacjentem i podejście do świadczenia usług medycznych. Stawiamy więc na wydajne zarządzanie,
aktywną komunikację oraz profesjonalną obsługę pacjenta – przekonuje Andrzej Witek.

Co kryje się w praktyce pod wspomnianymi hasłami?

– Z punktu widzenia pacjenta na pewno najważniejsza i najbardziej pożądana jest lepsza dostępność
do lekarzy i usług medycznych , to dziś główny problem w ochronie zdrowia . Nigdy nie uda się go
rozwiązać w 100% , ale lepsza koordynacja umawianych wizyt oraz poprawienie samego procesu
rejestracji poprzez wdrożenie nowych rozwiązań informatyczno-technologicznych może ten problem
znacząco zmniejszyć. Pacjent w łatwy oraz szybki sposób może zarejestrować się do naszych lekarzy
lub zapytać o usługę bez konieczności wychodzenia z domu, tzn. telefonicznie lub online. Samo
potwierdzenie lub odmówienie wizyty z pozycji internetu ( komputer, smartfon) wpłynie pozytywnie
na czas reakcji w przychodni i np. da możliwości zaoferowania danego terminu innemu pacjentowi –
mówi Aneta Cebulak, Dyrektor Obszaru Małopolska. Jak wszyscy wiemy system publicznej opieki zdrowotnej w Polsce posiada wiele mankamentów a jednym z nich są zbyt długie kolejki do specjalistów co niewątpliwie wpływa za wzrost zainteresowania usługami świadczonymi odpłatnie. Właśnie w tym zakresie w ostatnich dwóch, trzech latach obserwujemy znaczą dynamikę wzrostu ilości świadczonych usług. Dlatego chcemy zapewnić pacjentom szybki dostęp i szeroką ofertę lekarzy specjalistów. Zatrudnienie obecnie może znaleźć u nas lekarz niemal każdej specjalizacji począwszy od ortopedów, dermatologów, chirurgów, ginekologów, endokrynologów. Lepsza dostępność to większe zadowolenie pacjenta.

SmartCenterMed to również systemy informatyczne, które stały się jeszcze bardziej otwarte na potrzeby pacjenta oferując szereg automatyzacji pod kątem umawiania wizyt, dostarczania informacji medycznych, informacji organizacyjnych, a także w sprawny sposób zarządzają pracą placówek, min. wspomagając flow związany z dostępnością miejsc w terminarzach lekarzy CenterMed dla pacjentów.
Rafał Ludwa, specjalista ds. IT w Grupie CenterMed, przekonuje, że „systemy informatyczne CenterMed to nie tylko rozwiązania wewnątrz przychodni, które są przestrajane aby jeszcze sprawniej obsługiwać pacjenta, ale przede wszystkim systemy, które pozwalają pacjentom sprawnie i szybko, bez zbędnej zwłoki umówić się na pierwszy najbliższy termin do lekarza na wizytę. Takimi systemami są systemy rejestracji on-line, które nasi pacjenci znają i wykorzystują. Pobierając aplikację mobilną CenterMed na swój telefon w łatwy i szybki sposób mogą wykonać rejestrację do naszych placówek medycznych i szpitala. Proces ten usprawniamy o powiadomienia SMS do pacjentów, w których chcemy uzyskać potwierdzenie ich obecności na zbliżającej się wizycie”.
Program dobry dla wszystkich

To nie wszystko. CenterMed chce zaoferować swoim klientom partnerstwo oraz pomoc w koordynacji ich prozdrowotnych działań. W tym wszystkim ma pomóc „Program Zdrowia”, który stanie się swego rodzaju pomostem i stworzy komunikacyjną więź między przychodnią a pacjentem. Ten ostatni, po wypełnieniu prostego formularza otrzyma kartę, dzięki której otrzyma spersonalizowaną ofertę usług medycznych, atrakcyjne rabaty na usługi medyczne oraz informacje o nowych lekarzach i usługach.
Jak przekonuje Paweł Gądek, koordynator projektu – „w pędzącym, wypełnionym cyfrowymi narzędziami świecie musi istnieć przyjazna przestrzeń dla pacjenta. Właśnie ta idea przyświecała nam gdy tworzyliśmy Program Zdrowia!”
Komunikacja przede wszystkim

Dzisiejszy świat komunikacją stoi. CenterMed ma tego doskonałą świadomość i można uznać, że nowa strategia #Smart z komunikacji czyni swój najjaśniejszy priorytet. W nowej strategii nie mogło więc zabraknąć podkreślenia roli kanałów social media, które z dnia dzień zyskują na sile i definiują obecne standardy cyfrowej dystrybucji informacji.
„Facebook czy Instagram to dzisiaj absolutne must have dla każdej branży, której zależy na szybkiej komunikacji ze swoimi partnerami. U nas nie mogło być inaczej, a co więcej – pacjenci sami do nas zwracają się z pomocą messengera czy bezpośrednio w komentarzach na portalach społecznościowych, a my szybko reagujemy, pomagamy, doradzamy co zostaje docenione” – podsumowuje Bartłomiej Ostręga, dyrektor Departamentu Zdrowia Publicznego w Grupie CenterMed.
Nowe horyzonty

Prezes Andrzej Witek nie osiada na laurach i oprócz priorytetu, jakim jest dbanie o stan zdrowia oraz jakość życia pacjentów, cały czas stawia sobie szersze cele. Jednym z nich jest powołanie do życia wspomnianej już wcześniej Grupy Medycyna Polska S.A. , czyli partnerskiej sieci niezależnych placówek medycznych zlokalizowanych na terenie całego kraju.

– Głównym celem naszej Grupy jest stworzenie ogólnopolskiej sieci spełniającej rynkowe oczekiwania
Pacjentów i placówek medycznych. Istnieje szansa na stworzenie wspólnej, ogólnopolskiej marki
znanej w całym kraju, pod której brandem mniejsze placówki będą mogły równać do liderów, tym
samym zwiększając jakość swoich usług, co przełoży się na zadowolenie i zdrowie pacjentów” –
tłumaczy Andrzej Witek. – Dzisiaj komunikujemy i składamy swojego rodzaju deklaracje – przyrzeczenie , że poświęcimy najbliższe miesiące na intensywną pracę całego zespołu menadżerów i pracowników Grupy
CenterMed na wdrożenie naszych założeń strategii SmartCenterMed . Liczymy w tych działaniach na
aktywną i zaangażowaną współpracę naszych Pacjentów. W licznych projektach to oni staną się dla
nas ekspertami i ocenią nowe rozwiązania informatyczne i procesowe. Jestem pewien, że CenterMed pod koniec 2018 roku będzie już inną – nowoczesną –innowacyjną i jeszcze lepszą dla Pacjentów / Pracowników firmą medyczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.